lauantai 12. heinäkuuta 2008

Selittelyä potilaalle

Hei potilas,
kato mä oon sun objektis,
hyvä ja varma,
kato sulla on suhteessa tässä,
hyvä rakentaa,
merkityssuhteita kohentaa.

Mä sut aidosti otan,
kuten huomaat,
eiks joo,
ja,
intgriteetin edustajana,
koskemattomuuttas kunnioitan,
eli tajuuts kääpä -
eli voit olla oma itses,
niinku mä.

Sä oot kato sairas vailla realiteetteja,
mä niitä sulle edustan,
oon kato vitun terve ja karttani on tarkka,
se edustaa kato sunkin maailmaa,
mä olen subjektiobjeti verraton,
autenttinen ja aukoton.

Tajuutsä mieleisairas hölmö et - me rooleissa ollaan,
sä sairas,
mä terve- mikä lie,
auttaja oon,
viisas ja kenties nero,
sun läkehoidosta huolehdin,
ravinnosta ja pesusta,
ja hygieniasta,
liikunnasta ja erityistoimminasta tästä,
kehollisesta,
kylvetän- kampaan - distanssia säätelen,
valtaa käytän,
mitää muuta tajuu en,
mut situaatioos vaikutan.

Mä nää edustan kehitysvaihehistorian,
kehityksen tään psyykkisen,
korkeinta astetta ja haluun six vastetta.

Oivalluksen sulle anna,
sukupuoli identitteettistäs huolta kannan,
vaik`en usko
merkityssuhdekokemukset nää ei sulla aktiiviseksi jää,
six heität vaan nappii huuleen,
ja lähet kelaan,
avohoitoon relaan,
en tosin tiedä mihin,
mut väliiks sillä,
töitä on mulla,
täällä ja paskaaks välitän miss koisaat talvisäällä.

Aijaha ja joo, no täytyy sit lähtee litoo,
mut selväks tuli asia tää,
lähestymistapa hermeneuttinen,
ihmistä sä tarkastelet,
koknaisuutta hahmottelet,
mut voit sä mulkku,
aloittaa työn ton arvokkaan,
ja peilistä katsoo omaa bollaas,
mi kirja viisaudella on täytetty,
mut vuorovaikutuksella ei oo käytetty.

Mut kuule ala lukee,
vaik,
maisteriks,
tai hoitotiedettä tätä,
ettet kuumemittarii väärinpäin perseeseen mätä.

Et hyvästi nyt vaan ja onnea,
laatutyöhön,
paskapalkalla ja ilman resursseja,
kunhan muistat vaan Kokoomusta änestää,
ne kun lupaa,
sata ja yx asiaa gutaa,
ne sen tosin pettää,
mut äänes saa,
ja,
taas sua kusettaa.

Ei kommentteja:

Read The Kirja

...Jumala oli ollut yksi, joka oli tiennyt; muttei käsittänyt ja sitten Jumala oli varmaankin kuollut, suhteellisen nuorena, kenties vain muutaman miljoonan vuoden ikäisenä. Hautajaisissa oli ollut uusia jumalia ja jumalaksi pyrkiviä. Ihminen ja Tellus olivat unohtuneet, Jeesus ei ollut toteuttanut paluulupaustaan, eipä tietenkään, olihan hänellä nyt tärkeämpää tekemistä, isänsä hautajaiset. Maailmassa oli häntä odotettu, yksi pettyneimmistä oli kenties apostoli Paavali, tuo organisaattori, joka ei itse ollut Jeesusta edes tavannut, ja kaikki ne miljoonat ihmiset, jotka odottivat pelastajaansa...

Kello neljältä aamulla on kaikki...

http://www.suwantokuha.com



Tässä minä istun,
kello neljä aamulla,
ympärilläni porvarillisen elämän
jälkeen jättämää kuonaa.

Polttoaineena käytetyt juomat ovat loppuneet.
Pöydän pinnalla epäilyttävät
mustat palaneenjäljet
tanssivat tahmeiden likarenkaiden kanssa,
se mikä oli yön tunteina sallittua,
jopa loistavaa,
on muuttunut krapulaisen haisevaksi luolaksi,
jossa aamun kosteus tunkee ikkunasta,
mennen vuoteen sekaisiin kätköihin.
Ikkunan alla valittaa aamun ensimmäinen
laiska bussi.

Marjo Tammio - Kauhanen

DN.se - Världen

Nyt.fi - Päivän menovinkit

Uutiset - HS.fi

Nyt.fi - Viikon ensi-iltaelokuvat

Kävelyä Baggbölestä - Åggelbyhyn

Jude Suwantokuha on rakastunut

Jude Suwantokuha on rakastunut
Yön jälkeen, loistava salainen hymy
Powered By Blogger